Strategie bitvy s plazmovým dělem
V minulých dílech jsme se zaměřili na bitvy s SMG a Rail Gunem. Obě strategie jsou od sebe velmi odlišné. Ta, kterou si představíme nyní je také jiná. Plasma Launcher je dělostřelecká zbraň, která vypouští plazmový projektil, který při kontaktu s pevným objektem vytváří mohutnou explozi. Hlavní nevýhoda je zpětný ráz, pomalá rychlost při otáčení věží, a skutečnost, že síla rotace může destabilizovat nebo převrátit malá či lehká vozidla.
Minimální level | 3 |
Rychlost střelby | 3″+0.4″/Lnchr |
Klasifikace | Bombardování |
Odskok | Střední |
Rotace | 360 |
Náklon | |
Rychlost rotace | 90°/0.9″ |
Plasma launcher není možné použít od první úrovně jako je tomu v případě SMG, ale nemusíte na něj čekat tak dlouho jako na Rail Gun. Je k dispozici již od třetí úrovně a nabízí opravdu ničivou sílu, ta je ovšem vykoupena jinými problémy. Plazmové dělo má jedinečný styl střelby. Ve srovnání s Rail Gunem nebo SMG, kdy když je na robota umístěno několik střeleckých věží, tak ty střílí postupně, u plazmy tomu tak není. Všechna plazmová děla, až do maximálního počtu 6 ks, stejně jako u ostatních zbraní, střílí najednou. To znamená, že ve chvíli střelby se uvolní projektil ze všech děl najednou a na nepřítele v případě zásahu dopadá ničivá síla. Ta je bohužel ale opět kompenzována tím, že doba nabíjení je dlouhá a navíc projektily nelítají rovně, ale dělají oblouček. Tím pádem s postupnou vzdáleností klesá i výška, navíc rychlost projektilu je opět velice slabá.
Určit přesně vzdálenost, pro kterou je tento typ děla určen lze jen velmi těžko. Ničivé následky má tato zbraň v každém případě, nicméně pomalá rychlost přebíjení a nepřesná střelba na dálku z ní nedělá zrovna vhodného pomocníka k boji. To ale neznamená, že při troše zkušenostech se na velkou vzdálenost netrefíte. Pokud se naučíte odhadnout míru poklesu projektilu ve vztahu ke vzdálenosti, máte, dá se říci eso v rukávu. Pro nepřítele to pak může mít až anihilační následky.:)
Na problém ale zcela jistě narazíte ve chvíli, kdy se dostanete do bezprostředního kontaktu s nepřítelem, který má SMG. Samo SMG by takový problém nebyl, sice pro vás bude velmi otravné, protože střílí opravdu velmi rychle, nicméně s malou silou. Pokud se totiž s plazmou trefíte, je velmi možné, že nepřítel nebude mít rázem čím střílet. Bohužel, s tímto se dostáváme k další nevýhodě. Pokud nedej bože nepřítel bude rychlý, má plazma hodně nevýhod. Již byla zmíněna pomalá rotace věže, která rozhodně nezlepšuje šanci zasažení nepřítele. Tím druhým, ne příliš dobrým parametrem, je rychlost projektilu. Pokud bude protivník velmi rychlý, může se stát, že jste sice zaměřili správně, ale než tam projektil doletí, je nepřítel o několik metrů vedle. Takovýto boj pak pro vás může být velmi nepříjemný.
Plazmové dělo je také velmi často využíváno roboty, kteří nejsou sestrojeni pro boj na zemi. Mnoho hráčů je používá v kombinaci s lítajícími monstry, které vás z ptačí perspektivy doslova rozloží na kostičky během několika málo vteřin. Hodně hráčů totiž staví robota tak, že je vhodný pro boj na zemi, má tedy zepředu štíty, je různě profilován, aby přicházející kulky postupovaly co nejpomaleji, ale přesto hráči opomíjejí jeden fakt… Pokud se někdy stane, že něco na robota dopadne z horní části, dost často na to nejsou připraveni. Je řeč především o placatých konstrukcích robotů. Na ty je plazmové dělo jako dělané, protože na těchto robotech dovede napáchat opravdu velké škody.
ROBOCRAFT.cz | 12.3.2015 15:00 | 3818x přečteno
Komentáře
Komentáře nejsou pod tímto článkem povoleny.