Úsvit megabotů
Dnes byla vydána nová aktualizace hry Robocraft, která sebou přináší velké změny. Ve hře se toho změnilo opravdu hodně, proto si to vše postupně rozebereme. Největší změnou je přidání nové úrovně robotů, kterým se nyní říká Megabots, jsou označeni jako TX-1 a mají vlastní úroveň.
Pro Megaboty bylo uděláno několik vylepšení. Vše to začíná lepší sedačkou řidiče, tedy nová Megaseat. Pokud robota osadíte touto sedačkou místo té klasické, zvedá se vám násobič CPU x5. Maximální level 100 tedy pořád zůstává, a protože pro Megabota je zapotřebí dosáhnout vyšší úrovně CPU, než které je na levelu 100, tedy 1511pFlops, umožňuje to nyní tato sedačka. Ta vám zvýší CPU na 7555 pFlops (5× 1511).
Nevýhodu to ale má, tato sedačka stojí 1 000 000 RP, což odpovídá sumě 10× T10 SMG. Bez této sedačky nelze plnohodnotného Megabota postavit. K Megabotovi bylo do hry přidáno vše, co je zapotřebí, tedy nové TX-1 Armor kostky, TX-1 štíty, TX-1 Kola a i TX-1 SMG. Tím pádem je ve hře vše potřebné pro to, abyste mohli vytvořit plnohodnotného Megabota. Jak zjistíte, že je plnohodnotný, když je maximální level 10? Jednoduše! Hra počítá s tím, že pokud váš robot přesáhne hodnotu 3022 pFlops, tak se již jedná o Megabota.
Vše je navíc umocněno novým hangárem pro Megaboty. Současný hangár je velikosti 31×31×31 kostiček. Ten ale Megabotům nestačí. Proto byl hangár navýšen a nyní má rozměry 49×49×49. Ale pozor, pouze pro ty hráče, kteří si jej vyzkoumají v technologickém stromu.
Technologický strom byl rovněž předělán. Nově heliové bloky nejsou nalevo, jak tomu bylo dříve, ale řadí se ke standardním krychlím. Byl přidán T2 štít a nově také úplně poprvé rotory, díky kterým se dá postavit vrtulník. Vrtulníkům se budeme věnovat ještě později. Nyní se podíváme na to, jak technologický strom vypadal před updatem…
A nyní se pojďme podívat na to, jak vypadá technologický strom nyní!
Jak je vidět, strom se nám opravdu hodně roztáhnul. V dolní části hned vedle Megasedačky( Megaseat) je nový hangár, který mám prozatím uzamknutý. V horní části tedy máme nové TX-1 bloky, na pravé straně nahoře nám přibylo několik nových štítů a na levé straně u pohonů, se od páté úrovně objevují nové vrtule.
Díky novým vrtulím se dají postavit opravdu nečekaní roboti. Ty byste dříve postavili asi jen velmi těžko. Představíme si jednoho bitevního robota T7, kterého jsem po této aktualizaci postavil. Opravdu velmi dobře lítá a vzhledem k T7 plazmě, ze sebe dělá opravdu krvelačnou bestii. Tedy pouze do té doby, než se někdo z nepřátelského teamu například s Rail Gunem nerozhodne, že vám z něj udělá kůlničku na dříví.
Nové vrtule jsou opravdu hodně veliké a na rozdíl od křídel mají vyšší armor a lépe se ovládají. Pro pohon stačí mít pouze ty a není potřeba dalších trusterů navíc, jako tomu je u křídel. Bohužel s požadovaným levelem na rotory, roste i jejich velikost, toto je velikost rotorů u levelu 7. Jak je vidět, zaberou celou menší garáž… Pokud bych se rozhodl pro ten samý koncept s následujícím levelem, asi jen ztuha pochodím, nicméně pro sedmou úroveň je to ještě v pořádku. Nově byla předělána i tabulka přihlašovaní do bitvy. Zde si jako první opět předvedeme tu původní, na kterou jsme byli zvyklí.
A nyní nová, která krom těchto tří módu bitev nabízí i nový, ten se týká právě Megabotů.
Klasické bitvy se nijak nezměnily. Nyní jen navíc, pokud jste na desáté úrovni, tak se může stát, že za každý tým bude hrát jeden hráč, který má robota úrovně TX-1. Ale pozor, v každém týmu může být pouze jeden jediný. Praktický mód byl obohacen o TX-1 roboty, tedy už to není jen jednoduché střílení na roboty první úrovně, protože noví roboti toho vydrží opravdu dost. Klasický Boss Battle byl nyní dost změněn. Dříve šel jeden hráč proti několika nepřátelským robotům nižší úrovně, a pokud byl ve skupině s jiným hráčem, byli to dva hráči proti slabším soupeřům. Nyní Boss Battle probíhá následovně, čtyři hráči na vysoké úrovni proti dvanácti slabým. Ale nemusíte tvořit skupinu s přáteli, automaticky vás to přiřadí k jiným hráčům.
Změnila se i čekací doba. Dříve se na Boss Battle čekalo 10 hodin, pokud jste tedy tuto bitvu odehráli jako Boss, na další jste museli čekat 10 hodin. Nyní se na opětovné hraní čeká jen 4 hodiny, což je jistě příjemné. Novým módem je zde MegaBoss. Ten se skládá z jednoho Megabosse, tedy hráče s robotem úrovně TX-1, který již překročil zatížení CPU 3022 pFlops. Pokud této hranice nedosáhnete, není možné se této bitvy účastnit jako Megaboss.
Dále byly odstraněny kostky, které pomáhaly otočit robota v případě, že jste skončil nějakým nenadáním na zádech. Nyní existuje ve hře automatický obraceč za pomoci klávesy F, kdy hra automaticky otočí robota, ať je kdekoliv. Je to sice daleko pomalejší, než to bylo dříve, ale robot je vždy otočen do správné polohy.
Jak je vidět, nové otáčení je opravdu perfektní, alespoň oproti tomu, co bylo ve hře dříve. Navíc je velmi příjemné, že pokud jste vyzkoumali to předchozí, budou vám vráceny všechny náklady na bloky, včetně výzkumných bodů, které jste na to předtím použili.
Byla zlepšena i balance jednotlivých zbraní. Například k Rail kanónům byl přidán cooldown mezi jednotlivými střelami. Nyní se nedá spamovat v bezprostřední blízkosti a kolikrát si i zachránit život… Nová doba mezi čekáním, než jednotlivé zbraně vystřelí je 0.95 vteřiny. Naproti tomu u SMG byla zvýšena DMG nablízko o 15%. Také byla navýšena vzdálenost, na kterou SMG dělá alespoň lehké poškození. U SMG byla krom přidání TX-1 SMG vylepšena síla. Nejhůře dopadnul asi Nanotech Disruptor, u kterého byla vzdálenost dostřelu zredukována o celých 18%.
K těm velmi pěkným změnám patří i změna přihlašovací obrazovky, která je nyní o dost barevnější, což ji činí příjemnější na pohled.
Nová obrazovka je napravo, nalevo je ta původní. Myslím si, že se nová verze opravdu povedla.
Co se mi ale hodně nelíbí je nemožnost pořádně oddálit robota při bitvě. Pokud tedy postavíte velikého robota, je velmi pravděpodobné, že jej budete mít přes celou obrazovku a nepůjde to oddálit tak, jako tomu bylo dříve, což je hodně nepříjemné, ale třeba si na to časem zvykneme. Nicméně, nyní mi to opravdu hodně nevyhovuje a doufám v to, že se to časem, nebo lépe řečeno při dalším updatu změní, protože velké roboty je teď téměř nemožné hrát.
Také se velmi urychlilo načítání po přihlášení, takže již není potřeba tak dlouho čekat, než se hra vůbec spustí, což opět působí velmi dobře. Naopak některé z předešlých chyb zůstávají dosud bez opravy. Například stále neexistuje tlačítko pro kompletní smazání celého robota. Dalším bugem je, že pokud stavíte robota, může se vám stát, že jakmile jste příliš v rohu, tak z čista jasna propadnete texturou a rázem jste slušně řečeno v háji… Pak vám nezbývá nic jiného, než hru vypnout a opět zapnout, to není zrovna košer.
Robocraft je sice ještě v alfa verzi, ale na rozdíl od ostatních her se mi opravdu velmi líbí, jakým směrem vývoj hry pokračuje. Když vezmu kteroukoliv hru jinou hru, tak s každým updatem většinou ztrácím chuť hrát dál… Teď pominu Diablo 3, které se dostalo tam, kde mělo být již při vydání hry. Vývoj této hry je s každým updatem, až na drobné chybičky opravdu skvělý. Myslím si, že pokud vývojáři budou pokračovat tímto tempem a směrem, bude to opravdu perfektní hra.
ROBOCRAFT.cz | 14.7.2015 12:23 | 3885x přečteno
Komentáře
Komentáře nejsou pod tímto článkem povoleny.